Burn på Rosa Skrot

Innan frukosten igår checkade jag in på Rosa Skrot för att vara med på ett tidigt träningspass. Rosa Skrot, tjejgymmet på Södermalm, har funnits där i tre år nu. Ändå var det bara andra gången som jag var där igår och första gången som jag tränade ett pass i gruppträningssalen. Men bättre sent än aldrig!

Passet hette Burn och var bara 30 minuter långt. Instruktören Sophie hade placerat ut olika redskap i salen och vi fick dela upp oss i tre grupper, utplacerade på de tre olika stationerna. Sedan tränade vi hårt i sex minuter gånger tre. Vi körde alltså sex minuter per station och 15 repetitioner av varje övning innan vi bytte övning. Burn på Rosa Skrot är jobbig, svettig och härlig träning!

Träningspasset Burn på Rosa Skrot:

Station 1 – sex minuter:

  • 15 reps av benlyft i plankposition
  • 15 reps av höga knähopp
  • 15 reps av utfall och bicepscurls med hantlar

Station 2 – sex minuter:

  • McDonaldshopp på stepbräda
  • Jämfotahopp med händerna på stepbräda
  • Dips mot stepbräda

Station 3 – sex minuter:

  • Burpees med bosuboll
  • Höftlyft med ett ben i luften
  • Armhävningar med varannan hand på bosuboll

Sedan avslutade vi passet med tre minuter av fler burpees, knäböj med hopp samt snabbt spring på stället.

Älskar att starta dagen med tuff och effektiv träning! Sätter liksom en så härlig prägel på dagen. Rosa Skrot är ett så härligt och välkomnande gym med en cool egen prägel. Här kommer några bilder från gårdagen på tjejgymmet.

Rosa skrot collage

Rosa Skrot omklädningsrum

Rosa Skrot omklädningsrum

Rosa Skrot collage 2

Rosa Skrot träningsmatta
Rosa Skrot 3
Rosa Skrot pepp

Write A Comment