Hemmaträning AMRAP för överkroppen - Fitness & Hälsa

Det här med att skriva upp träningspass i ett block eller anteckningsbok är verkligen en bra grej. Jag är inte alls så flitig på att göra det som jag är duktig på att skriva upp dem digitalt. Att bläddra i ett block med träningspass ger så bra inspiration och hade man inte träningslust innan så är det svårt att inte få det när man tittar i det där blocket.

Härom dagen hittade jag ett träningspass i min kalender för 2015. Det var ett träningspass för överkroppen som jag senast gjorde i början av förra året. Tio övningar där jag hade gett instruktioner om både vikter och antal repetitioner. Några av dem bytte jag ut när jag tränade ett hemmapass i morse och det var för att jag valde att bara använda kettlebells som träningsredskap den här gången. Jag kallar det här passet för Hemmaträning AMRAP.

amrap

Jag hade en halvtimme på mig och på den stunden hann jag göra tre varv. Så bra att jag skrev ner det där passet i februari förra året. Annars hade jag nog inte hittat tillbaka till det. Här får ni dagens träningspass – ett träningspass för överkroppen med kettlebells som träningsredskap, utfört i AMRAP – as many rounds as possible.

Hemmaträning AMRAP:

  • Kettlebellsving, 12 kg, 20 reps.
  • Stående rodd med KB, 12 kg, 12 reps.
  • Drag upp mot bröst med KB, 12 kg, 16 reps.
  • Lyft framåt med raka armar, KB 4 kg, 16 reps.
  • Armhävningar, 16 stycken
  • Lyft ovan huvud med KB, 8 kg, 12 reps.
  • Väderkvarnen med KB, 4 kg, 12 reps.
  • Dips/bakåtvända armhävningar mot bänk/soffa, 16 stycken
  • Bottom up press med KB, 4 kg, 12 reps.
  • Russian twists med KB, 4 kg, 16 reps

Jag ska minsann bli bättre på att skriva upp mina träningspass i papperskalendern. Vill ha en guldgruva av träningspass att bläddra bland och inspireras av!

8 Comments

  1. Hej. Vet inte om jag missat men hur gick det med TRX tävlingen? Bra pass du kört. Blir imponerad av att du tränar så mycket hemma. Jag måste ha nån som skriker på mig, så gruppträning är min grej. Heja dej Hälsningar Lena

  2. Vilket träningspass! Blev inspirerad inför morgondagens träning. Tack! :)
    Förresten, vad fint du skriver!

Write A Comment