Jag har landat hemma och hunnit smälta de två dagar på the Influencer Convention som jag fick uppleva under fredagen och lördagen. Det var två dagar fyllda med inspiration, information, nätverkande och en härlig boost på många sätt och vis. Eftersom det finns så mycket härligt att berätta från dessa två dagar väljer jag att dela upp det i två delar. Här får ni nu dag ett från TIC – the Influencer Convention 2017, en konferens för bloggare och influencers som hölls på Grand Hotel i Saltsjöbaden.

Det var Linda Hörnfeldt som inledde konferensen med ett välkomsttal, hon som är grundaren bakom branschorganisationen Influencers of Sweden och den som ordnat med detta event, tillsammans med många andra såklart. Så grymt jobbat av henne och alla inblandade!
the Influencer Convention 2017

Medan föreläsarna avlöste varandra stod en tjej och tecknade av dem och det de pratade om. Här ovan ser ni vad hon ritade när Underbara Clara höll sin dragning om att som influencer vara sitt egna mediahus, om att nischa sig och välja sina samarbetspartners med noggrannhet.

the Influencer Convention 2017 the Influencer Convention 2017

Elin Häggberg höll en givande föreläsning om hur hon har lyckats bygga upp sin blogg och verksamhet på ett år. Som ni ser på bilden tryckte hon på fem viktiga saker för att lyckas: målgrupp, innehåll, relationsbygge, ta en expertroll och ha en affärsidé.

the Influencer Convention 2017All mat som serverades under konferensen var vegansk. Fredagens lunch bestod bland annat av blomkål, gulärtsbollar och betor med chevré. Alltsammans mycket gott och grönt!

the Influencer Convention 2017the Influencer Convention 2017Jag, Marja, Fanny och Sandra Nicole gick ut en sväng efter lunch. Det var skönt med lite frisk luft och kul att spexa lite framför hotellet.
the Influencer Convention 2017

Grand Hotel ligger verkligen fint där vid vattnet och vi passade på att fota, filma och ladda upp några Instagram Stories. Kändes lite som ett måste, bloggare som vi är.
the Influencer Convention 2017

Eftermiddagen var fylld med ett gäng olika sessions och paneldiskussioner. Jag gillade Sara Öhmans dragning om sociala medier. Älska algon (=algoritmen) är ett bra uttryck av henne! Och så var det intressant att lyssna till Wilma Nilsson om hur hon byggde upp sitt Instagramkonto till ett med 20 000 följare på sex månader.

Sent på eftermiddagen hoppade jag in i bilen och körde hemåt, nöjd efter en späckad konferensdag. Morgonen efter var jag tillbaka igen, då med min lilla influencerassistent Smilla med mig. Mer om den dagen kommer inom kort, men jag kan avslöja redan nu att det jag främst tog med mig från dag två var härlig matfotoinspiration och konkreta tankar kring hur jag ska jobba vidare med positioneringen och marknadsföringen av mitt varumärke.

10 Comments

  1. Pingback: TIC - the Influencer Convention - dag 2 med workshops

  2. Pingback: THE INFLUENCER CONVENTION 2017 - MIN SAMMANFATTNING - Gott för själenGott för själen

Write A Comment