Den vackraste morgonen i Turkiet - min morgonpromenad vid havet

Dagarna i Turkiet förra veckan var härliga. Det var mestadels soligt och tillräckligt varmt för att hänga vid poolen och havet. Dagarna i all ära, men jag är ju en morgonmänniska och jag måste säga att morgnarna var de som var allra härligast.

Jag gick upp innan resten av familjen under vår vecka där. Barnen gillar att sova på morgonen och mannen också medan jag uppskattar att få börja dagen tidigt, i alla fall så länge jag har kommit i säng i tid. För min del var inte hela veckan semester heller så jag passade på att gå upp tidigt för att kunna sitta och jobba tills dess att resten av familjen vaknade och vi åt frukost tillsammans.

Mina morgnar i Turkiet spenderade jag på uteserveringen med utsikt över havet, med en kaffe och datorn framför mig. Jag fick en så skön start på dagen, både produktiv och lugn på samma gång. Och med ljuvliga omgivningar att blicka ut över.

Morgonpromenad på hotellet i Kemer, Turkiet

Den vackraste morgonen var den som jag visar upp här. Himlen var klarblå och solen hade börjat stiga upp över havshorisonten. Jag inledde med att sitta och jobba en stund på restaurangen, men efter en stund tog jag en promenad för att få njuta maximalt av allt det fina.

Jag gick en runda, passerade poolområdet och gick bort till strandpromenaden. Sedan fortsatte jag jobbmorgonen på utecafét medan jag fortsatte att blicka ut över allt det fina mellan varven. Magi på sådana här morgnar alltså!

Den steniga stigen som ledde bort till havet var som allra vackrast när solen strimmade in mellan palmbladen.

När jag ser bilderna är det som att jag är tillbaka på samma plats och samma tid som när jag fotade dem. Sådana här morgnar kan jag leva på länge!

Morgonpromenad på hotellet i Kemer, Turkiet

Jag kom ner till havet och njöt av dess magi med vilda vågor och klarblått vatten.

Det sista jag passerade förbi innan jag satte mig på det där utecafét var ”gruppträningssalen” där det senare på dagen skulle tränas yoga och dans.

Tack Turkiet för denna magiska morgon och alla andra fina morgnar!