Löpning på lunchen - en smart sätt för att få energi och dagsljus

På onsdagar klockan 11.30 står det löpning i min kalender. Det gör det i några av mina kollegors kalendrar också och antingen är vi två, tre eller fyra som ger oss ut och springer vid den tiden varje onsdag. För egen del är det viktigt att jag har blockat av min kalender med denna lunchlöpning på onsdagar eftersom det annars är lät hänt att boka in något annat. Att få komma ut en stund för rörelse och frisk luft är så värdefullt och speciellt och under denna mörka årstid är det en viktig energiboost.

Igår var det onsdag och som vanligt stod det löpning klockan 11.30 på schemat. Förmiddagen gick snabbt, jag hade mycket att göra och det var nära att jag avbokade löpningen. Men jag visste ju att eftermiddagen skulle bli effektivare av den där stunden utomhus och jag visste att jag behövde röra på mig. Så halv tolv stack jag och en kollega ut för en löptur.

Vi springer oftast längs med Karlbergskanalen på våra lunchpass. Igår var det många andra som sprang just där och det var härligt att se. Löpning i lagom snabbt tempo i en halvtimme. Mer behövdes inte för att jag skulle ha ny energi i kroppen, rosor på kinderna och en pirrande glädje i kroppen. Så välinvesterad halvtimme.

Jag kommer ha kvar den där bokningen i kalendern och hålla fast vid den varje onsdag. Ser fram emot många krispiga löppass under vintern och sköna stunder med dagsljus och frisk luft.

Hur gör du för att få till energiboostar nu under vinterhalvåret?

3 Comments

  1. Jag är inne i en fas där nått är jättefel i kroppen, trött men sover kass, träningen går kass o maten likaså.. trött då överäter jag allt jag kommer över.. hmmm…. Inte förkyld men ett lätt huvudvärk hela tiden, antagligen nått som varken försvinner eller bryter ut..

    Så mer grönsaker o vitaminer o så är jag snart i fas igen..

    Och ett par veckor med mindre träning o mera fokus på att bara vara… Men idag blir det innebandyträning i alla fall.. :)

    • Vad segt för dig, men vi måste ju tillåta oss att ha sådana perioder ibland. Vitaminer, sömn och vila samt frisk luft och dagsljus låter som super bra medicin. Hoppas att piggheten kommer tillbaka snart!

  2. Pingback: Det bästa i veckan från vecka 46 2017

Write A Comment