En bra sak med den här veckan är snön och knarret under fötterna. Här kommer ett gäng med andra bra saker från denna vecka.

Denna veckans bästa:

Veckans vackraste:

Bilderna visar några av denna veckans morgnar. Älsk på riktigt kalla och klara morgnar när solen sakta färgar himlen rosa vid sin uppgång!

Veckans mysigaste:

Vi var alla på barnens första lektion av vårterminens simskola tidigare i veckan. Mysigt med en sådan familjeaktivitet och det kändes som att båda barnen tyckte det var kul att få försöka flyta i vattnet och dyka ner med huvudet under ytan.

Veckans träning:

Måndag: Innebandy!

Tisdag: En riktig boost när jag var på en tränings- morgon arrangerad av I am Ready och Volvo studios. Mårten Nylén höll i ett  smart och effektivt cirkelträningspass. Så kul!

Onsdag: Jag sprang en halvmil innan barnen skulle väckas.

Torsdag: Träning med kollegorna. Vi körde ett antal olika block med en variation av styrke- och konditionsövningar.

Fredag: Veckans lugnaste pass i form av  gummibandsträning och häng i räcke.

Veckans intressantaste:

Kul att Linda Hörnfeldt har dragit igång podden We are Influencers igen! Jag lyssnade nyss på avsnittet med Claudia Galli Concha – intressant!

Veckans boost:

Träningen i tisdags. Grym boost att börja dagen med sådan träningsglädje! Om du vill testa detta så fortsätter I am Ready och Volvo Studio håller träningsklasser och föreläsningar några veckor till – helt gratis. Läs mer här.

Veckans godaste:

Har mumsat av goda hälsobollar sedan jag gjorde dem i helgen. Receptet på just dessa kommer snart!

Veckans mest lästa inlägg – av de jag skrivit denna vecka:

Det jag skrev om Barry’s Bootcamp!

Vad jag ser fram emot i helgen:

Jag och vännerna ska ha tjejhelg! Imorgon ska vi på Mamma Mia the Party! och sedan bor vi på hotell tills på söndag. Åh, så underbart det ska bli!

På grund av häng med tjejerna skippar jag bloggen i helgen, men satsar desto mer på Instagram Stories. In där och kolla in vad som händer om du vill: @fitnessochhalsa!

Nu rockar vi denna fredag och sedan hoppas jag att ni alla får en grym helg! Njut av det fina i livet och ta hand om dig själv!

Jag vet att jag för inte alltför länge sedan skrev om att jag längtar till våren, men att nu när det ändå är vinter så får den gärna vara så där vit med knarrande snö som jag älskar. Det jag glömde att skriva om då, som faktiskt är bland det ljuvligaste när det är vinter, det är vinterlöpning. Igår morse när jag sprang en runda i knarrande snö tänkte jag på just det; hur ljuvligt det är att springa på vintern.

Att sticka ut när det fortfarande är mörkt och sedan springa en sväng medan det ljusnar och under tiden lyssna på snöknarret under fötterna – det är magi det!

Känslan när man sedan kommer in efter den löprundan och är så där kall och samtidigt rosig om kinderna – den är svårslagen!

Bilderna i det här inlägget är från en annan vintermorgon för ett par år sedan. Den gången, när jag sprang en runda runt Djurgårdsbrunnskanalen medan det ljusnade, minna jag ännu som en av mina härligaste löparupplevelser.

Så jag tar tillbaka. Våren kan få vänta ett tag till för jag vill ägna mig åt lite mer vinterlöpning först!

Via Fitness Collection har jag vid det här laget testat närmare ett 10-tal olika träningsformer och träningsstudios, som jag inte hade provat på innan. Förra veckan var jag på ett Barry’s Bootcamp-pass för första gången och det var verkligen en upplevelse. Här berättar jag mer om hur det är att träna på Barry’s Bootcamp, som enligt dem själva är världens bästa träning.

Barry’s Bootcamp

Innan jag gick på passet hade jag hört mycket positivt om detta amerikanska träningskoncept så mina förväntningar var höga när jag kom dit. Jag möttes av glada människor och en snygg inredning när jag klev in på studion på Jakobsbergsgatan 21 i Stockholm. Jag blev tilldelad en plats i salen och sedan gick jag för att byta om.

Barry´s Bootcamp Stockholm

Passet jag hade anmält mig till hette Butt & Legs och precis som alla olika klasser i konceptet så var upplägget en mix av löpbandsintervaller och styrkeövningar intill en step up-bräda.

Inne i salen var det nedsläckt utöver den coola discobelysningen som gjorde att det snarare kändes som en fredag kväll än en tisdag morgon klockan 7. Jag tillsammans med hälften av gruppen fick inleda passet vid styrkestationen. Vi blev guidade att göra olika styrkaövningar med minibands, gummiband och hantlar som alla tog riktigt bra på ben och rumpa.

Efter ungefär 10 minuters styrkeövningar var det dags för oss att byta plats med andra halvan av gänget och då inta varsitt löpband. Där körde vi intervaller tills dess det var dags att byta plats med varandra igen. Passet fortsatte sedan på det sättet, vi varvade ca 10 minuter på styrkestationen med ca 10 minuter på löpbandet.

Stämningen i salen var galet peppig. Det var verkligen som att festa loss på en club, bara det att vi tränade istället för att dansa och vi drack vatten istället för något annat. Eftersom det var första gången för mig på en sådan klass så tog jag det lite lugnt med löpbandsintervallerna. Jag var liksom inte helt säker på hur mycket jag skulle orka baserat på att jag inte visste hur länge vi skulle hålla på. Men nästa gång kommer jag veta bättre och då kommer jag kunna trycka på bättre.

Konceptet Barry’s Bootcamp är verkligen coolt och jag skulle gärna träna där regelbundet. Via Fitness Collection är det dock väldigt svårt att få möjlighet att anmäla sig då platserna är extremt begränsade.

Utöver passet Butt & Legs som jag var på finns det dessa olika träningspass att välja på under en Barry’s Bootcamp-vecka:

  • Arms & Abs
  • Chest, Back and Abs
  • Hardcore Abs
  • Full Body

Det går med andra ord att träna hela kroppen och både få riktigt bra styrketräning tillsammans med riktigt bra konditionsträning bara genom att träna på Barry’s.

Om Barry’s är världens bästa träning? Ja, en av dem i alla fall, det tycker jag. Testa du med om du har möjlighet. Det tycker jag verkligen!