Med månen som sällskap och en mössa som nästan ramlade av under springturen.

Tanken var att transportspringa runt milen till jobbet idag. Men på grund av den extrema kylan som råder och framför allt på grund av för lite sömn i natt valde jag att korta ner sträckan. De gånger jag har sovit färre timmar än de sex timmar per natt jag måste ha är jag inte helt utvilad. Och då känns det inte bra att pressa sig för hårt vid träningen.

Kortare löpning följd av några övningar i omklädningsrummet fick bli mitt träningspass. Just idag var det en lagom nivå för mig.

Dagens träningspass:

  • Transportlöpning:
  • Sträcka: 5,31 kilometer
  • Tid: 30:52
  • Snittfart: 5:49 minuter/kilometer
  • Plankan i 3:20 minuter

I och med dagens träning blev jag klar med min 1000-utmaning för veckan. Jag satte inte några aggressiva mål för mig, men så pass att de kompletterade min träning den här veckan på ett positivt sätt. Brukar inte göra plankan vid varje träningspass annars, men det har det blivit denna vecka. Bra att få in coreträning i varje pass! En av dagarna glömde jag bort att göra plankan vid själva träningspasset så då fick jag göra den hemma i vardagsrummet på kvällen istället. Fungerar det med!

Kul också att testa tusingar på löpbandet! Och nu har jag fått mersmak och kommer göra det snart igen. Att väva in totalt 1000 jumping jacks i mina styrkepass var en bra sak eftersom jag då även fick med pulsträning mellan styrkeövningarna. Den tar jag med mig och kommer göra oftare. Inte alltid just jumping jacks, men någon form av konditionsövning för att komma upp i puls mellan seten.

1 Comment

  1. Hej!
    Jag har också kört igång med en 1000 utmaning, fast med andra övningar. Kul och motiverande. Ha en god kväll:)

Write A Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.