När jag tränar mina styrkepass brukar jag oftast ha tänkt ut innan vad det är jag ska träna. Då kan jag sedan effektivt beta av övning efter övning utan att behöva ta pauser för att tänka. I morse hade jag inte tänkt ut ett exakt pass innan. Så jag snickrade ihop det medan jag tränade. Hade bra fantasi idag så det fungerade fint!

Fokus låg framför allt på styrketräning för axlar och triceps. Utmaningen idag blev att köra mountain climbers mellan varje triset och för varje gång öka med minst två repetitioner. Totalt sett gjorde jag denna övning 10 gånger och den sista av gångerna gjorde jag 50 repetitioner. Ett smart sätt är att göra mountain climbers med en bit papper under fötterna. Då glider man bra på golvet. Lärde mig detta av Team Nylén på Valios träningsträff för ett par veckor sedan.

Dagens träning:
Samtliga styrkeövningar i set om tre

  • Crunches på pilatesboll
  • Triset: hanteldrag upp mot bröst + hantellyft med raka armar framför kroppen + tricepsdips mot bänk (soffa)
  • Mountainclimbers mellan varje triset
  • Triset: armlyft utåt sidorna med viktplattor + lyft ovan huvud med viktplattor + enarmsrodd med viktplatta i armhävningsposition
  • Mountainclimbers mellan varje triset
  • Triset: armlyft uppåt/bakåt med framåtlutad överkropp + armrotation för rotatorkuffen + tricepspress ovan huvud
  • Mountainclimbers mellan varje triset

Många mountain climbers blev det.

Gulliga Anna gav mig en goodie bag i söndags och däri fanns bland annat capritightsen jag hade på mig vid morgonens träning. Byxorna kommer från Under Armour och jag matchade dem med ett svart Under Armour-linne. Gillar att träna i snygga kläder fastän jag tränar hemma och ingen mer än familjen ser mig. Men det är klart, det är ju ganska många som ser mig här på bloggen…!

2 Comments

Write A Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.