Den här veckan går jag igenom de foton vi har tagit det senaste året. Jag har som vana att skicka in foton på framkallning med jämna mellanrum och nu var det alltså ett år sedan sist. Älskar att ha fotoalbum av papper att bläddra i och minnas tillbaka. Har inte räknat, men tror att vi nog har uppåt 40 fotoalbum hemma hos oss. 40 album fyllda med massor av minnen. Älsk på det! ♥

I och med att jag har gått igenom alla bilder tagna det senaste året har minnen väckts till liv och jag har nu många ljuva minnen från 2016 nära på näthinnan. Här får ni ta del av några av dessa ljuva minnen.

Först bilden visar en magisk löptur på Djurgården i början av året. Jag minns att det var som att springa i ett vykort denna vackra och kalla vintermorgon.

are-utsikt

Vi spenderade en vecka i Åre i början av året och det här var utsikten från vår lägenhet en av morgnarna.

nutella-hemgjord

Till Alla Hjärtans Dag gjorde jag en ljuvligt god och nyttig nutella och bredde på rostat bröd. Åh, denna nutella måste jag göra oftare för den är så god!

blabarschiasylt

Jag minns också den goda och hälsosamma blåbärschiasylt som jag gjorde.

skidakning-karin

Jag och mannen åkte till Ramundsberget under en helg. Var galet kul att åka skidor och så härligt att ha en helg på tu man hand!

utsikten-restaurang

En annan sak som vi gjorde utan barn var att äta lunch på restaurang Himlen en vårvinterdag. Utsikten där alltså. Så magisk!

stockholm-varvinter

Jag har gått många promenader och sprungit många löpturer längs med Nybrokajen och bort till Djurgården under detta år. Med ett kontor ett stenkast därifrån har det helt enkelt varit ett måste. En morgon i mars såg det ut så här.

korsbarstrad traning

Så kom våren och det var galet vackert i Kungsträdgården.

kungsangslilja

Och hemma började våra egna blommor visa sig i planteringarna.

alska-livet-2

djurgarden-promenad1

Försommaren kom och jag fortsatte med mina promenader och löpturer till och runt Djurgården.

wilmer-maskrosor

Vi har gjort många mysiga utflykter under året. Här var vi i Skokloster.

dips-tips-och-yoga-3

Semestern kom. Vi åkte till Malta och Wilmer fick vattkoppor första dagen. Han och jag fick stanna kvar där en vecka längre än planerat och vi var fast i hotellrummet. Jag tränade många pass på balkongen…

wilmer-strand-03

… och på kvällarna smög vi ut ibland för att Wilmer skulle få se havet och kunna bygga sandslott.

sommar-hos-oss-3

Så landade vi hemma igen och njöt av många fina sommardagar hemma.

nyttig-chokladglass-recept
rodbetor-fetaost-1

Vi åt mycket gott, som rödbetor med fetaost och jag gjorde en galet god och nyttig chokladglass. Just denna fick den största spridningen någonsin på Facebook för mig.

stromma-farmlodge-7
Vi åkte till Västkusten och närmare bestämt Varberg. Där bodde vi på underbara Strömma Farmlodge.

getteron-11

Jag har spenderat alla mina barndoms somrar i Varberg och njöt för fullt av att få vara här på Getterön och andra fina platser i Varberg.

inredning-4

Mot slutet av sommaren gick vi loss på att sätta upp en ny tavelvägg i allrummet på övervåningen och blev super nöjda.

guldhjartat-fitnessfestivalen-1

Mycket har hänt hittills under året och detta var bara ett axplock. Är tacksam av att ha dessa ljuva minnen nära mitt hjärta och snart i ett album i vår bokhylla hemma.

Vill också tacka för att ni hänger här och skickar med ett hjärta till er. Kram på er!

Write A Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.