Karin Axelsson
Hälsa & Fitness
Annons
Annons
Workoutstories

Om två dagar smäller det!

Armgång med Karin Axelsson

Jag kan knappt tro att det är sant, men det är det. Om bara två dagar står jag, mannen och sonen på startlinjen för att utföra en Tough Viking. I samband med att vi anmälde oss hade jag en plan av att träna väldigt dedikerat inför detta hinderbanelopp. Jag skulle bli proffs på både armgång och repklättring. Men det har inte riktigt blivit så. Jag har visserligen tränat mycket och jag är säker på att min vanliga träning, som är väldigt allround där fokus ligger på både styrka, kondition och explosivitet, är en bra grund för att göra en Tough Viking. Men, sam sagt, jag hade ursprungligen en plan om en ännu mer specifik träning inför detta.

Träning på Rosa Skrot - Karin Axelsson

Det smarta träningsupplägget inför Tough Viking som jag skrev om här har jag visserligen kört ett antal gånger. Jag kommer garanterat fortsätta träna på detta sätt framöver också då det är en grymt effektiv träning som ger både styrka, snabbhet och bättre kondition.

Träning på Extremfabriken

Att träna i Extremfabriken är också ypperligt att göra inför en Tough Viking och eftersom hela familjen gillar att träna här kommer vi helt klart återvända dit med jämna mellanrum. Den där repklättringen har jag dock inte fått till alls och gissar att jag kommer behöva ta straffet på det hindret istället på lördag.

Armgång med Karin Axelsson

Armgång har jag försökt träna så mycket som jag har haft lust till, men jag har alltså inte blivit den där “svingande Monkeyn” som jag hade sett framför sig. Jag får helt enkelt försöka ta mig fram i de där armgångshinderna (för det är flera!) när det gäller.

Tough Viking bansträcka och hinder
Bild från Toughviking.se

Så här ser banan ut och klockan 12:50 går startskottet för mig och mannen. Vid det laget har 7-åringen redan sprungit sitt lopp. Detta ska helt klart bli en riktigt rolig familjeaktivitet. Hur det kommer gå för mig är faktiskt mindre viktigt!!

Nu är det torsdag morgon. Jag kommer springa en runda på ca 5 kilometer, men sedan ska jag vila från träning tills det är dags. Känns som ett klokt upplägg för att jag ska ha bästa möjliga förutsättningar på lördag.

Peppen, alltså. Peppen!

2 kommentarer

Lämna en kommentar

Annons
Annons