Vilket galet magiskt 40-årsfirande!

Igår morse kom jag hem från en ett helt galet magiskt 40-årsfirande. I samband med att jag och mina vänner fyller 40 år i år (en av oss fyller först nästa år) så valde vi att boka en resa till New York och fira våra jämna födelsedagar tillsammans under dagarna fyra. Vilket galet magiskt 40-årsfirande det blev!

Vårt 40-årsfirande i New York - på flygplatsen

Vårt 40-årsfirande i New York

Här ser ni oss på Arlanda precis innan vi klev på flyget dit. Det är torsdag och en lång-weekend i världens coolaste stad väntar oss. Jag hade riktigt höga förväntningar på New York och jag kan lova er att de förväntningarna införlivades och mer därtill. Vilken stad alltså!

Jag har alltid trott på alla som har pratat om New York att det nog är en väldigt härlig och inspirerande stad att vara och jag har därför länge velat åka dit. Men att det skulle vara så härlig och inspirerande hade jag inte kunnat föreställa mig. Vilken puls, vilket liv, vilka människor och vilken stämning! Jag finner liksom inga ord.

Vårt 40-årsfirande i New York - hotellrummet

Allt med vår New York-resa var så galet bra. Bara det faktum att vi fick så mycket tid med varandra var härligt, men också alla tips vi hade fått av vänner och bekanta gjorde att vi fick den mest magiska av upplevelser man kan tänka sig.

Här är vi framme på vårt hotell; Gansevoort i Meatpacking district. Lyxigt, fint och så bra läge!

Vårt 40-årsfirande i New York - utsikt från hotellrummet

Vi hade en fransk balkong med denna utsikt över myllret och husen.

Vårt 40-årsfirande i New York

När vi kom fram sent på eftermiddagen New York-tid var vi rejält trötta så vi gav oss ut på stan direkt för att få i oss middag innan vi behövde få sova. Det visade sig att vi skulle äta på en av de godaste och coolaste restauranger jag har varit på.

Alltså, det finns så mycket att berätta om våra dagar i New York. Jag lovar, jag kommer ge er alla New York-tips jag har. För om du inte redan har upplevt den staden måste du åka dit. Och om du har upplevt den redan så måste du åka dit igen!